utorok 30. septembra 2014

Prvý týždeň v krajine zimy a tmy (kde je momentálne svetlo a teplo)

Každý z nás má v sebe vnútorného námorníka. Ten môj momentálne skáče radosťou; po dvadsiatich rokoch života som sa z vnútrozemskej krajiny presunula na pobrežie. Ďalším krokom už je iba hausbot.

(Toto je prvý záznam do môjho lodného denníka, treba to teda urobiť poriadne:) 

Milý lodný denníček.
navzdory všeobecným (a vlastným) predpokladom som úspešne dorazila na miesto určenia. Z Považskej Bystrice do Bratislavy, neskôr Prahy, Štokholmu, Helsiniek, až do finálnej destinácie - Kokkola. Cesta trvala takmer 22 hodín. Som si istá, že loďou by to bolo rýchlejšie.
S príručnou batožinou dvakrát takou veľkou a dvakrát takou ťažkou ako je povolené, som v každej prestupnej stanici našla správne pokračovanie cesty. Som ochotná to pred súdom položiť ako nevyvrátiteľný dôkaz toho, že každý si môže splniť svoj sen, stačí dostatočne chcieť (+ milo sa usmievať na stewardky a tváriť sa, že nerozumiete žiadnemu z jazykov ktorými sa vás na tú batožinu snažia upozorniť). Vaše sny nikomu za meškanie lietadla nestoja.

Zbožňujem to tu. Zima bude určite príšerná a depresívna, inak by moja rozprávka bola príliš dokonalá.

Mám vlastnú izbu ktorá ja asi taká veľká ako všetky miestnosti ktoré som za celý život obývala dokopy + balkón. Viac fotiek vám ukážem, keď dokončím aj posledné renovácie (čítaj oblepujem krabice z Lidla ružovým baliacim papierom a volám to nábytok). 










Bývam v byte s točitým schodiskom. Prisahám.




Myslím, že v tomto meste MHD ani nemajú. (A pritom je veľké tak možno ako Žilina). Všetci tu bicyklujú. Ako som sa dozvedela - celoročne. Na zimu mi vraj prezujú gumy. 
Mimochodom, bicykel mi zapožičali na celú dobu pobytu. Všetky, ktoré majú v organizácii sú čierne. Môj je ružový. Spolu-dobrovoľník z vedľajšej dediny tomu hovorí karma. 

Cesta do práce trvá asi 15-20 minút. Poobede je to niečo naozaj príjemné. Ráno je to: well...refreshing. Celé to vyzerá asi takto:


(Po týždni sa mi podarilo zapamätať si názov vlastnej ulice) 


Takto tu vyzerajú cyklotrasy.


A takto kruhové objazdy. 


Všetky verejné nápisy sú bilingválne, fínsko/švédske. (Pri nakupovaní v potravinách mi to už viackrát zachránilo život.) Áno, Pietarsaari a Jakobstad je to isté mesto. Vedie tam dlhá rovná cesta pre bicykle, popri pobreží a cez les. Už viem, čo robím budúci víkend.  




Keď budem veľká kúpim si summerhouse na brehu mora. 












A tu už parkujem svoj ružový bicyklík.




9 komentárov:

  1. Nejdřív mě zaujal už jen ten fakt, že se mi tvůj blog zobrazuje s koncovkou ".fi" ^^. Uvažuju, jestli se ten můj zobrazoval jako ".pl", když jsem byla v Polsku...
    Ten kus pokoje, který vidím, je moc pěkný a hlavně pak Mumínek! ♥. Točité schodiště by mě v tomto provedení zabilo, resp. já bych se zabila na něm.
    Troufám si říct, že ze všech tvých fotek dýchá severský vzduch. Hlavně když vidím tu čistotu v prostoru - myšleno jako čistotu jednoduchosti a nepřehlcenosti.
    Akorát UFO obrázek nad kloboučkem mě trochu děsí :D.
    Užívej si, dokud nepříjde zima :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som si ani nevšimla ale vážne tam je .fi!
      To je Aštar Šeran. Dostala som ho od kamarátky tesne pred odchodom, pretože keď si ho vytlačíš, zalaminuješ a zavesíš nad postel šanca že sa zjaví v tvojej izbe sa strojnásobí. :D To aby som nebola osamelá ( to vieš, dlhovlasí blonďáci) :D

      Odstrániť
  2. Tak to jsme teď sousedky. =D Zajímalo by mě, jak moc se Finsko od Švédska liší. Máte tam obdobu svačiny v podobě kafe a koláčů zvanou fika?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Môj najdlhší pobyt vo švédsku boli 3 hodiny na letisku v Štokholme, takže neviem veľmi porovnať, ale jediný rozdiel ktorý ma napadá je euro :)
      Neviem ako tomu hovoria po fínsky, ale voláme to jednoducho "coffee break" a mám pocit, že nerobíme nič iné :D Prídem do roboty na 9tu, pije sa káva. Pauza na obed je o 11tej, pije sa káva. O druhej je pauza na kávu a ja idem o tretej domou ale oni stihnú o 4tej ešte ďalšiu pauzu na kávu! :D

      Odstrániť
  3. Óóó, som taká očarená fotoreportom, že nezvládam ani komentovať!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že sa ti fotky páčia a mohla by si si s Baškou naplánovať cestu a prísť ma pozrieť ♥

      Odstrániť
  4. No krása, teším sa že sa tešíš.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nádherné fotky! Ty barevné domy, ta příroda, ta kola... vůbec si nedovedu představit život na dvou kolech a vlastně si ani nejsem jistá, že by mi vyhovoval, ale z tvého článku to působí tak kouzelně, že bych si to hned na týden dva vyzkoušela~

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si práve naopak už neviem predstaviť život bez bicykla! (uvidíme čo budem hovoriť v zime :D)

      Odstrániť